سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستخط آشنا

 

وقتی همه چیز و همه کس دست به دست هم می دهد تا یک بی نظمی عظیم در سطح شهر اهواز به وجود آید و همه مردم،وقت خود را صرف رسیدن به نمایشگاهی کنند که نامش بین المللی است در حالی که حتی در سطح استانی هم نیست چه برسد به بین المللی!

نمایشگاه بین المللی اهواز طی چند روز گذشته تبلیغات گسترده ای را مبنی بر راه اندازی غرفه های هدایا و حیوانات در سطح شهر اهواز انجام داده است.سر از نمایشگاه که در می آوری همه چیز هست از کوفته تبریزی گرفته تا آجیل و آش و ساندویچ،از حیوانات وحشی گرفته تا برخی حیوانات اهلی. آوردن چند قلاده حیوان وحشی آن هم در نمایشگاه بین المللی با چه هدفی انجام شده است مشخص نیست.برای روشن تر شدن موضوع چند سوال به ذهن می رسد که در ذیل به آنها می پردازم

اولین سؤال این است که  برای دیدن حیوانات مردم به باغ وحش رجوع می کنند یا نمایشگاهی از نوع بین المللی؟آیا این اقدام نا به جا در راستای فراهم آوردن تنوع در زندگی مردم انجام شده است؟آیا برای راه اندازی این برنامه از قبل برنامه ریزی شده است؟آیا امکانات رفاهی برای مردم فراهم آمده است؟آیا این نمایشگاه گنجایش این همه آدم را دارد؟آیا محلی به عنوان پارکینگ برای خودروهای مردم در نظر گرفته شده است؟آیا با مأمورین راهنمایی و رانندگی،عوامل انتظامی،اورژانس هماهنگی به عمل آمده است؟

حتماً می گویند بله! هم پارکینگ وجود دارد و هم با راهنمایی و رانندگی  هماهنگ شده است،اما علت چیست که مردم ساعتها در ترافیک که عامل اصلی آن برنامه های از پیش تعیین شده نمایشگاه بین المللی است می بایست معطل شوند؟هزینه هایی که از مردم به عنوان حق پارکینگ دریافت می شود در کجا مصرف می شود و در قبال آن چه خدماتی ارائه می شود؟این هزینه ها کلاً به جیب مبارک پیمانکار می رود؟این پیمانکار تحت نظر شهرداری کار می کند و ناظر آن شهرداری می باشد؟آیا اصلاً نظارتی بر عملکرد اینگونه پارکینگها می شود؟آیا می توان هر جایی را پارکینگ نامید؟آیا می توان هر خرابه ای را به پارکینگ تبدیل کرد و در قبال پارک خودرو از مردم پول گرفت؟هزینه بلیط 2000 تومانی ورودی نمایشگاه بین المللی برای چیست؟اسمش نمایشگاه است! آیا برای ورود به نمایشگاه می بایست هزینه ای پرداخت کرد؟البته جدیداً کاربری آن تغییر کرده است و فقط اسم نمایشگاه را یدک می کشد.

بهتر نبود قبل از انجام این کار کمی فکر کنید و بعد از آن برنامه ریزی و در راستای برنامه ریزی های انجام شده عمل کنید تا شاید کمی از این هرج و مرج و بی نظمی که به وجود آوردید جلوگیری شود؟تا مردم انقدر به دولت وصله نچسبانند و مشکلات جزیی شهر و استان خود رو نوعی کم کاری دولت تلقی نکنند.

بیم آن می رود با شروع اینگونه مسائل، رسالت و هدف اصلی نمایشگاه پربازدید بین المللی اهواز از روال منطقی خود خارج شود.آوردن حیوانات وحشی در مکانی که نمایشگاه بین المللی محسوب  می شود  کار بسیار اشتباهی است.به جای اینکارمی بایست  فضایی با امکانات مناسب رفاهی خارج از شهر اهواز جهت بازدید و تفریح  مردم ساخته شود تا مردم بتوانند تفریحات سالمی داشته باشند و برای بازدید برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.آرزو دارم هیچ وقت شاهد این بی نظمی ها در سطح شهرمان نباشیم.

  

حضرت امام صادق (ع) می فرمایند:یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح،از هزار سال عبادت بهتر است.امیدوارم قبل از انجام هر کاری کمی فکر کنیم و با اتخاذ تصمیات درست اقدامات صحیحی انجام دهیم  تا با این مسائل کمتر برخورد کنیم.

لینک این مطلب در پایگاه خبری شوشان

لینک این مطلب در پایگاه خبری تحلیلی خوزنیوز