سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستخط آشنا

 

از گویندگی در رادیو تا...!هشت سال پبش در چنین روزی بر اساس فراخوانی که صدا و سیمای مرکز خوزستان اعلام کرده بود برای انجام مصاحبه و امتحان گویندگی یا همان تست صدا به این مرکز مراجعه نمودم.برای اولین بار و با دستگاه های قدیمی و سیار در ساختمانی خارج از محل سازمان، مصاحبه و تست انجام شد.یادداشتی  که اجرا کردم را هیچ وقت از یاد نمی برم،در مورد شهدای جنگ تحمیلی بود و من با تمام توانم و همه احساسات و عواطف لطیفم شروع به اجرا نمودم.از همان ابتدا بغض سنگینی گلویم را احاطه کرده بود اما سعی می کردم خود را کنترل کنم و اشکهایم را بگذارم برای آخر کار؛همین طور هم شد و اشکهایم در آخر سرازیر شد طوری که مصاحبه گیرنده هم با من همراه شد.

مصاحبه که تمام شد گفتند شما از میان دویست نفر آقا و خانمی که آمده بودند برگزیده شدید و می بایست در دوره مقدماتی و تخصصی آموزش ببینید که به همراه بیست نفر دیگر و با پر کردن فرم های مخصوص و تکمیل مصاحبه دوره ها آغاز شد. در آن زمان استاد ما معاون صدای مرکز خوزستان بودند که چند اجرای زنده برنامه صبح بخیر ایران به عهده ایشان بود.

نام برنامه صبح بخیر ایران بر زبان آمد بغض بر گلویم نشست،آخر از طرفداران و مخاطبین همیشگی برنامه بودم و هر روز صبح از ابتدای برنامه تا انتهای آن را به تماشا می نشستم، انصافاً گرمی که این برنامه داشت هیچ کدام از برنامه های صبح گاهی در حال حاضر ندارند.مجریان برنامه همه از بهترین ها بودند،نظام اسلامی،توکلی،رشیدپور و  محمدرضا خیرخواه عزیز که در حادثه سقوط هواپیمای c-130  به فیض شهادت نائل آمد و داغی بس سنگین بر دل همه دوست دارانش نهاد.

از کجا به کجا رسیدیم؛نمی دانم ،خیلی وقت است قدم در مسیر نوشتن که می گذارم با هجمه ای از موضوعات مختلف روبرو می شوم و گاهی آنقدر آشفته می شوم که نمی دانم به کدامشان بپردازم و کدام یک را در اولویت قرار بدهم اما، فکر می کنم اکثر نوشته هایم دارای اولویت  هستند چرا که همواره با جوهره ی وجودم دردی از دردهای جامعه را برای مخاطبم به تصویر می کشم که امیدوارم به مذاقش خوش بیاید.

پاورقی :

گویندگی را به واسطه مشکلاتی که طی این هشت سال برایم به وجود آمد در اولویت آخر قرار داده بودم اما چند ماهی است که دوباره با رایزنی هایی که صورت گرفت دعوت شده و مراحل تست صدا و تست سواد را با موفقیت طی نموده ام و منتظر پاسخ نهایی هستم.

یادآوری : برای شادی روح شهید محمدرضا خیرخواه ،شهدای سانحه هوایی و همه شهدای والامقام فاتحه ای قرائت بفرمائید.