سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستخط آشنا

گنجشک ها همزمان با طلوع سپیده و در تاریک و روشن صبح نغمه سرایی می کنند و همه پرنده ها را از خواب بیدار می کنند و ما را هم نیز. وقتی در زندگی آنان ریز شدم به این نکته دست یافتم چون گروهی زندگی می کنند صبح ها در ساعت خاصی با همنوایی، سرآغازی را رقم می زنند و جان زندگی در کالبد مخلوقات می دمند. چنان که پرندگانی چون کبوتر چاهی با آواز گنجشک ها کوکو می کنند و بلبلان نیز با سر و صدای گنجشک ها آوا سر می دهند و البته هارمونی زیبایی صورت می گیرد که من آن را آواز طبیعت می نامم. 

بگذریم از همه شلوغی های اطرافمان و کمی هم با طبیعت و خلقت همراه شویم و به جذابیت هایی که در کنارمان است بیش تر توجه کنیم.

صدای جیک جیک گنجشکهای خانه ی ما چند روزی است که به سکوت تبدیل شده است؛ دلیلش قطع درختان کونوکارپوس بلند قامت خانه ی ماست که به واسطه ی ناآگاهی عده ای، ریشه هایشان خشکانده شد.

امروز اما متوجه صدای جیک جیک گنجشکان از ناحیه ی دودکش آبگرمکن شدم. بلافاصله به قصد کمک و ترس از آنکه از گرمای آن تلف نشوند تلاش کردم کلاهک را در بیاورم که مع الاسف موفق نشدم. به داخل خانه مراجعه کردم و از بالای آبگرمکن لوله خروجی دودکش را جدا ساختم،در این حال متوجه شدم که لوله مسدود شده و مملو از پوشال هایی است که گنجشک ها ذره ذره آنان را جمع آوری کرده و برای خود لانه دنجی ساخته اند! پوشال ها را کم کم و با احتیاط خارج کردم. نتیجه تلاشم کشف کردن دو جوجه گنجشک و سه تخم است که در تصویر می بینید.

حالا من دو جوجه گنجشک و سه تخم گنجشک دارم که وظیفه و مسئولیت سنگینی را بر دوشم گذارده اند. 

جایشان البته گرم تر و نرم تر از خانه ی مامانشان است و آب قندشان را خورده اند و خواب تشریف دارند. از آنجا که می دانم پدر و مادرشان صبح علی الطلوع برایشان آب و دانه می آورند و بیم آن می رود که با نادیدن جوجه ها دچار شوک عصبی شوند برنامه ریزی خاصی انجام داده ام تا طی تشریفاتی خاص به آغوش گرم خانواده شان باز گردند... 

البته امیدوارم!



#جوجه گنجشک ها# دودکش#سید ابراهیم آل رضا# جیک جیک# زندگی و ...


www.Instagram.com/alereza.s