سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستخط آشنا

همه چیز خوب و خوش است، بلبل ها در گلستان گل به چهه چهه و به بح مشغولند.به حال ما دیگر فرق نمی کند کجا باشیم که هر جا باشیم و هر طوری زندگی کنیم چندان اهمیتی نداردبرای خیلی ها. این روز ها چه در خانه باشیم و چه در محل کار به تمام آستین هایت را بالا بزن برادردنیا دسترسی داریم که از همه چیز مهم تر هم فعلا این موضوع است.با وجود مسئولین آسوده خاطر خوزستانی دیگر مردم هم از همه چیز خیال شان آسوده است و خود را با ماست و دوغ گازدار مشغول می کنند.چه کسی به فکر محل زندگی ماست،برای مسئولین چه فرقی می کند در منطقه منبع آب زندگی  کنیم،یا در حصیرآباد و شلنگ آباد و گاومیش آباد! و اصلا این آبادی ها برای ما آبادی نمی شود برادر جان؛چه فرقی می کند در زمره اغنیا باشیم یا در زمره فقرا که البته اگر در زمره اغنیا باشیم خب مسلما خیلی فرق می کند،حکایت "هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری" را زیاد شنیده ایم. اغنیا در زمره مرفهین جامعه اند،هر وقت دلشان خواست فیل شان یاد هندوستان می کند و در سیر و سفر به کشورهای اروپایی کم نمی گذارند و یا در ویلای شمال شان روزگار سپری می کنند و شاید هم در کرج و تهران سکونت گاهی مرفه تر از این کلانشهر ما دارند که سر و ته اش هم مشخص نیست.

همشهری(منظورم شما شهروند خوزستانی هستید نه روزنامه همشهری) می دانم چقدر دغدغه داری؛آب و هوای نامطلوب و خاکی که از کشورهای دوست و دشمن میهمان ناخوانده نفس های گرمت می شود را می فهمم،آلودگی ناشی از صنایع بزرگ تولیدی از جمله شرکت های پتروشیمی،صنایع فولاد،گاز و ...خطرات زیست محیطی فراوانی که جان کودکانمان را نشانه گرفته است را درک می کنم.می دانم شماره پی گیری زیاد داری،می دانم این گونه است وضع  خیلی از خوزستانی ها که "از ما پی گیری و از سامانه های الکترونیکی بی مصرف شماره پی گیری" نصیبمان می شود.دوست می دارم برایت مثال بزنم،البته امیدوارم مثال هایم سر از زخم کهنه ات برندارد و آرزو دارم هیچ وقت آه از نفس گرم و ناب خوزستانی ات بیرون نیاید....

الو سلام،من یک شهروند خوزستانی هستم بنا بر احساس مسئولیتی که در قبال شهرم دارم تماس گرفته ام.مدتی است درهای فاضلاب یکی پس از دیگری به سرقت می رود گفتم به شما اطلاع دهم.خدا نگهدار

الو دفتر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب؟سلام من چند روز پیش با عوامل شما تماس گرفتم و موضوع را متذکر شدم.اصلا به عوامل انتظامی اطلاع داده اید؟این درهای فاضلاب را چه کسی سرقت می کند؟به چه کسی می فروشد؟کمی به فکر باشید! حتمن باید اتفاق ناگواری بیفتد تا سر و کله مسئولین پیدا شود؟یکی از دوستان گفت این ها را آب می کنند گفتم آخر پسر جان این ها چُدن است به این راحتی که آب نمی شود.

الو سلام،منطقه ی ما تمام چراغ هایش خاموش است،شماره پی گیری دادند.من هم تشکر می کنم و با خود می گویم به همین خیال باش.

الو سلام،یک هفته است فاضلاب منطقه ما به سطح خیابان رسیده،جسارتاً توالت خانه ی مان هم تعطیل شده،تشریف می آورید؟با خود می گویم زهی خیال باطل.باید با بخش خصوصی وارد مذاکره شوم.

الو سلام... شهرداری؟قسمتی از خیابان ما را عوامل شهرداری منطقه، یک ماه است که تخریب کرده اند،احتمالا اگر گنج را پیدا کرده اند با هزینه نمودن قدری از این گنج پنهان که ما تا به حال از آن خبر نداشتیم و فی الحال هم انتظاری نداریم خیابان را اصلاح و آسفالت کنید،البته اگر مقدور است اگر نیست که هیچ،خودمان فکری به حالش می کنیم!

الو سلام، مدتی است در منطقه ما سارقین محترم و ارجمند و گرامی و دوست داشتنی و مهربان، خانه ها را یکی پس از دیگری مورد عنایت خویش قرار می دهند.از بعضی ها خیلی چیزها و از برخی چیزی نبرده اند و فقط به حریم شخصی قدم رنجه و تشریف فرما شده اند،بیشتر ناراحت این هستیم که چایی،ناهاری و یا شامی در خدمتشان نبوده ایم.علی ایحال اینجانب به عنوان یک شهروند اهوازی بر خود لازم می دانم مراتب را به سمع و نظر عوامل انتظامی برسانم.

الو سلام...خانواده ای در همسایگی ما زندگی می کنند که وضع معیشتی بسیار نامطلوب و ضعیفی دارند.مادر خانواده به بیماری(!!!) مبتلی است.پدر خانواده هر چه داشته و نداشته خرج کرده است.البته یک بار مسئولین آمده اند و وضعیت را دیده اند و قدری هم کمک نموده اند اما با این هزینه های امروز کاری نمی شود کرد.از طرفی این خانواده درآمدی ندارند،تو را به خدا فکری کنید،وضعیتشان بغرنج است.اینجا اشک ها سرازیر می شود.

الو سلام،من یک جوان خوزستانی هستم و مدت هاست که به دنبال شغلی مناسب می گردم تا بتوانم امرار معاش کنم و تشکیل خانواده دهم و در این اجتماع فعالیت کنم و سهمی داشته باشم.هر کجا مراجعه می کنم دستم بند نمی شود.از طرفی درصد زیادی از خانم های خانه دار در کارهای ادارای مشغول اند.این یک معادله ناعادلانه است،من می توانم سرپرست و نان آور یک خانواده باشم اما نیستم.حتی یک فرصت هم برای من وجود ندارد.تکلیف من جوان چیست؟و با این جمله حرفش را تمام می کند "بروم دزدی کنم خوب است؟!"

و این ها تنها بخش کوچکی از دغدغه های زندگی روزمره ما خوزستانی هاست،جناب مسئول شما همواره مورد سوأل قرار می گیرید،اول اینجا،دوم آنجا که خودت و همه ما می دانیم کجاست!وضعیت استان ما و شهر ما بغرنج است.نیاز به عمل دارد...آستین هایت را بالا بزن... بسم الله بردار