سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستخط آشنا

حضور حداکثری ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خود گویای واقعیت هایی بود که دشمنان انقلاب همواره از آن هراس داشته و به خاطر بر هم زدن این حضور حماسی در فواصل مختلف و به صورت هدفمند برنامه های متعددی را از شبکه های ماهواره ای پخش می کردند تا شاید از این طریق بتوانند بر روی افکار مردم تأثیر گذاشته و یا گرایش فکری آنان را به سمت و سوی مسائلی خارج از انتخابات سوق دهند.بحمدالله ملت با بصیرت ایران اسلامی با خلق حماسه های بی نظیر خود در همه صحنه های سیاسی همواره با عزم ملی و اراده پولادین در این انتخابات نیز حضور پیدا کرد تا به دنیا نشان دهد که این مردم، همان مردمی هستند که با دست خالی و با گرمای وجودشان مشعل انقلاب اسلامی را روشن نمودند و دست بیعت به بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) دادند و امروز نیز با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) توطئه های دشمنان قسم خورده انقلاب را نقش برآب کردند.  

با عنایت به اینکه در دوره های مختلف اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی،انتخابات ریاست جمهوری و ... در ستادها و شعب اخذ رأی فعالیت داشته و از نزدیک شاهد حضور پرشور مردم بوده ام، برآن شدم تا به مشکلاتی که طی سال های اخیر و همچنین انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ستادها  و شعب اخذ رأی با آن مواجه بوده ام بپردازم تا ان شاءالله با مرتفع نمودن آن ها توسط مسئولین مربوطه،زمینه حضور بیشتر و پررنگ تر مردم در انتخابات بعدی فراهم گردد.ذکر این نکته لازم است که مردم شریف و غیرتمند ایران همواره این مشکلات را نادیده گرفته و اصلی که برای آنها مهم است اصل حضور در انتخابات است و برای مشکلاتی که در حین برگزاری انتخابات  به وجود می آید اهمیت چندانی قائل نیستند.     

1-همواره یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین شعب و البته مردم، امنیت شعب اخذ رأی می باشد و به طور یقین این امنیت می بایست با کمک مسئولین انتظامی که از تجربه لازم برخوردارند فراهم گردد و البته تعداد مأمورین نیز می بایست افزایش یابد تا هیچ گونه خللی در برگزاری انتخابات به وجود نیاید.

2-با توجه به گرمای طاقت فرسای هوا ،وجود مخازن آب آشامیدنی خنک در شعب اخذ رأی ضروری به نظر می رسد.

3-نبود فضای مناسب برای استقرار شعب از مهمترین دغدغه های همیشگی اعضای شعب و مردم بوده است.به عنوان مثال فضای بسیاری از مدارس برای این مهم فضای مناسبی نیست و در کلاس درس که مساحت محدودی دارد نمی توان صندوق اخذ رأی را دایر نمود.

4-به طور تقریبی تمام مدارسی که به عنوان شعبه اخذ رأی در نظر گرفته می شوند دارای مشکلاتی از قبیل نقص سیستم روشنایی،نقص سیستم سرمایشی،اختصاص رایانه های فرسوده،نبود تلفن شهری و ... هستند که به نظر با فرا رسیدن ایام انتخابات، همکاری آموزش و پرورش به جای اینکه تقویت شود کمرنگ می شود.

4-عدم استقرار اورژانس در ستاد های مرکزی به منظور رسیدگی به موقع در صورت لزوم.بارها شاهد از حال رفتن افراد به علت ازدحام جمعیت در شعب اخذ رأی بوده ام.

5-با توجه به استقبال گسترده مردم و اهمیت موضوع انتخابات ،اختصاص نیروی بیشتر برای سرعت بخشیدن به فرآیند انتخابات در شعبی که تراکم بیشتری دارند لازم است.

6-برای منظم نمودن و جلوگیری از ازدحام خودروهای شهروندانی که به منظور شرکت در انتخابات در خارج از شعب  حضور دارند وجود نیروهای راهنمایی و رانندگی لازم و ضروری به نظر می رسد.

مواردی که از آن ها یاد شد مشکلاتی بود که حقیر از نزدیک شاهد آنها بوده ام و ممکن است معضلات دیگری نیز وجود داشته باشد که از عنوان نمودن آنها غافل شده باشم.امیدوارم مخاطبین ارجمند سایت های خبری چنانچه نکاتی به نظرشان می رسد با نگاشتن آنها در قسمت نظردهی به کامل شدن این مطلب  کمک نمایند.    

این مطلب را در پایگاه خبری شوشان پیگیری کنید.